Publizitatea eta produktuen prezioa
Sarri
entzuten dugu, produktu bat bestea baino garestiagoa dela nahiz eta azken
finean gauza berbera izan eta funtzio berbera bete. Jende askok ez daki honen
zergatia. Arrazoi nagusiena produktu horren markak publizitatean eginiko
inbertsioa da.
Esaterako,
autoen munduan murgilduz; Renault taldeko eta VAG taldeko markako ezaugarri
antzekoak dituzten autoen konparaketa eginaz (kalitatea alde batera utzita),
ikusi daiteke bataren prezioa bestearen ia bikoitza dela. Ondoren,
publizitatean eginiko inbertsioari begiratu eta hor ere ikusten da batak
bestearen ia bikoitza inbertitzen duela publizitatean, Renault taldeak 31 milioi
euro eta VAG taldeak 61 milioi euro.
Berdina
gertatzen da mugikorrekin, esaterako, Apple markako mugikor bat Xiaomi mugikor
batekin konparatzen baduzu, Appleren prezioa hirukoitza dela ikusi daiteke. Eta
ondoren inbertsioak begiratzen badituzu, Apple, Espainia mailan gehien
inbertitzen duen enpresa da 1800 milioi euroko inbertsioak eginez. Ordea,
Xiaomi ez da inbertsore nagusien zerrendan sartzen.
Honekin
guztiarekin ikusten da enpresa bakoitzak bere harreman publikoen sailari ematen
dion garrantzia. Gehien inbertitzen duten enpresak bezeroen bila joaten dira,
eta aldiz, gutxien inbertitzen dutenen kasuan, bezeroak beraien bila joatea
nahi dutela dirudi. Horrek ez luke horrela izan behar, zure enpresaren irudia
ez duzulako lantzen eta horrez gain, bezeroarekiko duzun ardura erakusten
duzulako ekintza horiekin.
Apple
marka oso eredugarria da, izan ere jendearen aurrean “postureo” moduko bat
piztu duelako bere markaren logoarekin, norbaitek hozkada egin dion
sagarrarekin. Sarritan ikusi daiteke Instagram, Facebook eta bestelako sare
sozialetan jendeak ispilu aurrean ateratako argazkietan mugikorreko logoa.
Honekin ere jendea ohartu gabe publizitatea egiten ari da.
Azkenik,
marka hauen arerio direnek askotan esaten dute produktu horiek duten
prezioarekin beste marka bateko bi erosi ahal direla, baina, bezeroak produktu
horren prezioa bere benetako balioarekin lotzen badu eta egokia dela iruditzen
bazaio, erosketa hori gauzatu egingo da. Salerosketa bat ez da gauzatzen,
bietako batek nahi ez badu.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina